Welkom op het blog van Moeders zonder Grenzen

Welkom op het blog van Moeders zonder Grenzen
TWEE RARE FAMILIES BIJ ELKAAR.....!!! WAT EEN FEEST.....

maandag 10 mei 2010

ZIP

Ha Esther,
Ik overweeg de oprichting van een politieke partij.
Ja, ik!
Ik moet nog een pakkende naam bedenken, ik speel met iets als de PVGVP. Bekt nog niet helemaal lekker, dus misschien kun je even meedenken.
En waar het voor staat, moet ik dat nog uitleggen? Het staat voor de Partij voor de Gulden en voor de Paasvakantie. En nee, ik lift niet mee op al die sentimenten rond de Griekse schulden, want ik heb die euro never nooit zien zitten.
En dat tweede stuk, voor de Paasvakantie, dat betekent dus meteen het afschaffen van de meivakantie.
Ik vind de meivakantie voor elke moeder een gedrocht, zeker nu mijn Robbert twee weken heeft en Frances en Ebel eentje, maar Ebel dan weer vijf dagen Pinkstervakantie en Frances een extra week in juni. Willen ze ons moeders helemaal gek krijgen of hoe zit dit? En jij weet ook dat na die idiote meivakantie het ritme tot aan de zomervakantie er eigenlijk niet meer inkomt, het is net alsof de stop eruit getrokken is en we langzaam leeglopen tot ergens eind juni.
Ik vind het heerlijk om vakantie te hebben met mijn kinderen. Niets fijner dan dat, zeker als Bob ook nog vrij is. Maar ik heb ook een baantje, en ik heb ook mezelf en die rare behoefte van me om af en toe even achter de computer te kruipen en bijvoorbeeld met jou te bloggen. Ik wil als moeder graag een klein beetje mee blijven draaien in de maatschappij. In Nederland roept de politiek hoe belangrijk zij de inzet van vrouwen vindt en hoe belangrijk het is taken te verdelen. Die verdeling houdt in mijn omgeving op het moment in dat vaders en moeders zich in duizend bochten wringen om werk en de enorme hoeveelheid vrije tijd van hun kinderen nog enigszins te combineren.
Genoeg gemopperd, het was wel heerlijk om elke dag uit te slapen, lekker langzaam met thee en koffie wakker te worden, te wandelen, en te schrijven aan een kinderboek. Genoten heb ik dus wel.
Robbert lag uren in bed te lezen in mijn lievelingsboeken van vroeger, de serie van de Vijf van Enid Blyton. Ebel scharrelde rond en maakte schitterende tekeningen. En dan nog eens mijn man en oudste dochter die even samen naar LA vlogen voor een weekje avontuur voor vader en dochter.
Genoten dus van deze idiote vakantie.
En jij, hoe heb jij alles opgelost en heb je ook kunnen genieten?
En uh, als ik veel zetels krijg, dan mag jij ook wel minister worden.
Zie je dat zitten en welke post trekt je?
We hebben het er nog wel over….

He Willemien,
Een politieke partij? Jij??
Ja, nou ja, waarom ook eigenlijk niet.
Als we het hebben over een ervaringsdeskundige, een mondig iemand en sociaal bewogen, veel levenservaring en die enige zelfkennis heeft, nou ja, dan maak je best een kans.
Ik word dan wel minister van de logistiek, ben ik wel goed in.
Een naam weet ik wel.
De ZIP, bekt wel lekker he?!
Die ZIP staat voor Zorg-Intensieve-Partij.
Ik denk wel dat we bv alleen mensen erin moeten zetten die werken, beetje leuke opleiding hebben, een kind hebben met “iets raars”, een beetje een eigen leven willen leiden maar toch ook aktief mee willen draaien in de maatschappij.
Niet zo moeilijk toch, weten wij alles van.
Die volggroep kunnen we dan “de ZIPPERS”noemen……
Ik, als logistiek minister, zorg dan dat we via digitale agenda’s goeie afspraken kunnen maken.
Nummer 1 op de agenda staat dan uiteraard, de schoolvakantie.
Ik stel maar gelijk voor om die in heel Nederland weer gelijk te trekken, die gespreide vakantie werkt toch niet.
Alle scholen in heel Nederland, zelfde dagen, zelfde tijd, zelfde weken. Geen gezeur.
Ook ik had deze week vakantie. Sophie had er twee en Joris anderhalf………
Samen met Joris en Sophie heerlijk een weekje weg.
We hadden wel wat langer weg willen blijven maar helaas, Joris moest zich afgelopen maandag weer melden.
Verongelijkt uiteraard want zuslief bleef wel lekker thuis.
Volgende vrije dagen is dat weer omgekeerd.
Wat dat betreft zit er wel logica in.
Alle andere logica is ver te zoeken. Het was inderdaad een idiote vakantie, ook bij ons.
Maar lekker gezwommen, gewandeld langs het strand, ge-shopt en vooral veel “leuk gedaan” met elkaar. Dat kon, want ik was vrij.
Mijn oplossing voor de verdeelde vakantiedagen is dus gewoon 2 weken niet werken.
Dat is dan het volgende punt op onze agenda.
De werkende meute heeft gewoon alle schoolvakanties vrij.
Lekker duidelijk en overzichtelijk, iedereen massaal op pad om daarna ook weer massaal aan het werk te gaan.
Lijkt mij, als minister van logistiek, een puik plan.
Wat jij?
Kan ik volgende vakantie gewoon legitiem vrij zijn, om me daarna weer voor de 100% op mijn werk te storten. Kleine logistieke ingreep, hoog rendement.
Stem op ZIP, zorgintensief maar wel lekker praktisch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten